CZĘŚĆ I: AMALIA UMEDA QUARTET
W pierwszej części wieczoru – AMALIA UMEDA, młoda skrzypaczka, uczestniczka Intl Jazz Platform w 2020 r., zaprezentuje swój nowy projekt, przygotowany na zamówienie Festiwalu. Amalia Umeda to improwizująca skrzypaczka, kompozytorka, aranżerka. Gra na skrzypcach od 7. roku życia. Swoją przygodę z improwizacją rozpoczęła pod koniec 2013 r., a nieco później odkryła, że wielką radość sprawia jej również pisanie i wykonywanie własnych kompozycji. Głównym założeniem jej muzyki jest ukazanie różnorakich stanów emocjonalnych. Liderka zespołu Amalia Umeda Quartet, muzyk Grzech Piotrowski World Orchestra/ Alchemik Orchestra. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, kierunku Jazz i muzyka estradowa w klasie prof. Henryka Gembalskiego, który ukończyła uzyskując tytuł Magistra Sztuki. Od 2017 r. studentka wydziału Jazzu i World Music Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Mateusza Smoczyńskiego. Laureatka nagrody publiczności oraz nagrody specjalnej na Międzynarodowym Jazzowym Konkursie Skrzypcowym im. Zbigniewa Seiferta 2018, odbywającym się w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. W ramach tych nagród zagrała wraz ze swoim zespołem dwa koncerty z trasy SEIFER TTOUR 2019 (Festiwal Emanacje–Galeria–Szpital św. Ducha w Bieczu, Krakowska Noc Jazzu – Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie). Zdobyła również wyróżnienia na Blue Note Poznań Competition 2017 i Novum Jazz Festival 2016. Jest finalistką wielu konkursów jazzowych m.in. Krokus Jazz Festival 2017,Blue Note Poznań Competition 2018, Novum Jazz Festival 2017.
Skład:
Amalia Umeda – skrzypce
Franciszek Raczkowski – fortepian
Michał Aftyka – kontrabas
Michał Szeligowski – perkusja
CZĘŚĆ II: RESINA W drugiej odsłonie wieczoru na scenie LAJ wystąpi młoda wiolonczelistka, kompozytorka i aranżerka tworząca na styku gatunków muzycznych – RESINA (KAROLINA REC). Choć z racji pochodzenia i studiów na gdańskiej Akademii Muzycznej jest blisko związana z Pomorzem, to do grona najbardziej interesujących twórczyń współczesnej kameralistyki, zaliczają ją media o dużo szerszym, światowym zasięgu. Karolina należy do wąskiego grona artystów skupionych wokół pododdziału cieszącej się środowiskowym uznaniem brytyjskiej wytwórni Fat Cat Records – 130701, specjalizującej się w wydawaniu muzyki znajdującej się na przecięciu współczesnej (post)klasyki, minimalizmu i muzyki ilustracyjnej oraz improwizowanej. To tam w 2016 r. dostrzeżono jej potencjał. Wtedy też ukazał się album „Resina”, który od razu wzbudził zainteresowanie zarówno branży, jak i publiczności oraz spowodował, że nazwisko Karoliny znalazło się w jednym katalogu z wykonawcami tej miary co SigurRós, Múm, Matmos czy Jóhann Jóhannsson.
Wytwórnia