Polityka prywatności
FILM HOTEL Sp. z o.o. (Klub
Wytwórnia)
I. Dane
osobowe członków Klubu Wytwórnia.
II. Dane
osobowe uczestników imprez organizowanych przez Hotel
III. Przetwarzanie
danych osobowych kontrahentów i innych osób w zakresie relacji B2B
IV. Dane
osobowe subskrybentów newslettera
V. Dane
osobowe uczestników konkursów organizowanych przez Klub Wytwórnia
VI. Dane
osobowe użytkowników serwisów internetowych
VII. Dodatkowe
informacje dotyczące prowadzenia korespondencji przez personel
VIII. Dodatkowe
informacje związane z pracą konsultantów telefonicznych
IX. Fanpage
I Instagram Klubu Wytwórnia.
XII. Dodatkowe
informacje dotyczące przetwarzania danych w celu dochodzenia i obrony roszczeń
XIII. Informacje
dla kandydatów na pracowników
Film Hotel Sp. z o.o. jako jeden z
priorytetów stawia sobie bezpieczeństwo zbieranych danych osobowych i innych
informacji dotyczących osób fizycznych. Dbamy zarówno o ich bezpieczeństwo
fizyczne, informatyczne jak i bezpieczeństwo płynące ze świadomości osób, które
mają do nich dostęp.
Poniżej znajdziecie Państwo informacje
związane z przetwarzaniem danych osobowych przez naszą Spółkę.
Cel przetwarzania danych i podstawa prawna:
Państwa
dane osobowe przetwarzane są w celu wywiązania się przez Film Hotel Sp. z o.o.
z umowy dotyczącej członkostwa w Klubie Wytwórnia, a podstawą prawną do
przetwarzania danych osobowych jest Art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
Odbiorcy danych:
Państwa
dane mogą być przetwarzane przez naszych partnerów (np. prze Spółkę TOYA w
zakresie wydawani kart członkowskich swoim abonentom, czy portal Eko Bilet w
zakresie zbierania zgód na działalność marketingową na etapie kupowania przez
Państwa biletów na wydarzenia odbywające się w naszym klubie).
W celu
przekazywania Państwu informacji o wydarzeniach, Państwa adres e-mail będzie
udostępniony firmie, która w naszym imieniu zarządza wysyłką wiadomości. W
przypadku zamawiania e-karty na stronie Eko Bilet administrator tej strony
będzie przetwarzał Państwa dane w naszym imieniu.
Czas przetwarzania:
Państwa
dane będą przetwarzane do czasu wystąpienia przez Państwa z Klubu Wytwórnia.
Prawa osób, których dane dotyczą:
Macie
Państwo prawo do żądania dostępu do Waszych danych osobowych, ich sprostowania,
usunięcia, ograniczenia przetwarzania i prawo do przenoszenia danych.
Przysługuje
Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy
uznacie Państwo, iż przetwarzanie Waszych danych osobowych narusza przepisy
prawa.
Dobrowolność podania danych:
Podanie
przez Państwa danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy dotyczącej
członkostwa w klubie Wytwórnia, a ich niepodanie będzie skutkowało niemożnością
przystąpienia do klubu.
Film Hotel
sp. z o.o. nie poddaje danych członków Klubu Wytwórnia zautomatyzowanemu
podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, które mogłoby wywoływać wobec Państwa
skutki prawne lub istotnie na nich wpływać.
Cel przetwarzania danych:
Państwa dane osobowe przetwarzane są w
celu wywiązania się przez naszą spółkę z umowy dotyczącej uczestnictwa w
imprezie (np. przygotowanie zaproszeń, rozmieszczenie gości przy stolikach,
realizacja płatności), realizacji obowiązków w zakresie obsługi ewentualnych
reklamacji a także w innych naszych prawnie uzasadnionych interesach:
zapewnieniu bezpieczeństwa podczas trwania imprezy i ewentualnego dochodzenia
roszczeń lub ewentualnej obrony przed nimi.
Podstawa prawna przetwarzania:
Podstawą prawną do przetwarzania
danych osobowych w celach związanych organizacją i uczestnictwem w imprezie
jest więc Art. 6 ust. 1 lit. b czyli w celu wywiązania się z umowy, a w
kwestiach związanych z płatnościami również litera c, czyli konieczność
przetwarzania w celu wypełnienia obowiązku prawnego związanego z przepisami
skarbowymi.
Państwa dane będą przechowywane w
terminie przewidzianym przez przepisy na dochodzenie roszczeń i w przepisach
dotyczących kontroli skarbowych. Ostatecznie zostaną one usunięte po upłynięciu
pięciu lat od zakończenia roku, w którym odprowadzony został podatek.
Podanie Państwa danych jest
dobrowolne, jednakże ze względu na charakter imprezy i jej organizację
(rozmieszczenie gości przy stolikach, wystawienie rachunków itp.), ich
niepodanie może być przyczyną do nieuwzględnienia Państwa wśród uczestników.
Prawa osób, których dane dotyczą:
Osoby których dane dotyczą mają prawo
do żądania od Film Hotel sp. z o.o. dostępu do danych osobowych które ich
dotyczą, sprostowania danych a w określonych sytuacjach również usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i
przenoszenia danych.
Państwa dane nie będą udostępniane
innym podmiotom, chyba, że wykażą się one podstawą prawną (na przykład w
zakresie porządku publicznego).
Pamiątkowe filmy lub
fotografie z imprez:
W celu budowania pozytywnych relacji i
zaprezentowania naszego klubu jako obiektu ciekawego, organizującego atrakcyjne
wydarzenia, w trakcie niektórych imprez mogą być wykonywane zdjęcia lub
nagrywane filmy. Każdorazowo o takich planach będą Państwo informowani jeszcze
przed podjęciem decyzji o uczestnictwie w imprezie.
Czynności związane z budową marki,
rozwijaniem bazy klientów, tworzeniem przyjaznej atmosfery wokół swojego
przedsiębiorstwa, są podstawowymi czynnikami wspierającymi prowadzenie
działalności gospodarczej, a więc czynności takie mając pokrycie w Art. 16
Europejskiej Karty Praw Podstawowych i są realizacją prawnie uzasadnionych
interesów Spółki.
Powstałe w ten sposób materiały mogą
być rozpowszechniane (również w internecie), z zastrzeżeniem, że Państwa
wizerunek będzie mógł stanowić jedynie szczegół całości przedstawiającej
imprezę.
Takie materiały będą miały dla
Administratora wartość nawet po wielu latach od wydarzenia i będą mogły być
wielokrotnie wykorzystane, trudno więc wskazać termin osiągnięcia celu, który
mógłby stanowić konkretny moment zaprzestania przetwarzania.
Będą więc one wykorzystywane
przez Administratora do czasu wniesienia przez Państwa uzasadnionego sprzeciwu
w trybie art. 21 RODO lub zdeaktualizowania się tych materiałów.
Ze wzglądu na specyfikę danych
zbieranych w taki sposób część Państwa praw jako podmiotów danych może być
ograniczona względami technicznymi (np. prawo do sprostowania danych).
Dane przetwarzane są w celu realizacji
umowy, przeprowadzenia zgodnych z prawem rozliczeń a także w celu ewentualnego
dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami. Podstawą prawną
przetwarzanie są więc Art. 6 ust. 1 lit. B, C i F RODO, czyli wywiązanie
się z umowy, wywiązanie się z przepisów prawa i realizacja innych prawnie
uzasadnionych interesów.
Jeśli kontrahent przekazuje naszej
spółce dane osobowe swoich pracowników, na przykład w celu realizacji umowy, bądź
pracownika z innych przyczyn oddelegowanego do współpracy z FILM HOTEL Sp. z
o.o., to przetwarzanie tych informacji jest niezbędne do zrealizowania naszego
prawnie uzasadnionego interesu, podstawowego prawa każdego przedsiębiorstwa,
czyli prowadzenia działalności gospodarczej.
Zgodnie z motywem 14 RODO, nie dotyczy
ono przetwarzania danych osobowych dotyczących osób prawnych, w szczególności
przedsiębiorstw będących osobami prawnymi, w tym danych o firmie i formie prawnej
oraz danych kontaktowych osoby prawnej. Mimo to spółka Film Hotel zapewnia
najwyższą dbałość zarówno o dane dotyczące kontaktów z osobami prawnymi jak i
osobami fizycznymi. Ze względu jednak na wyłączenie danych kontaktowych
podmiotów o osobowości prawnej niniejsza Polityka prywatności odnosi jedynie
się do danych osobowych czyli informacji o osobach fizycznych.
Nie ma możliwości funkcjonowania na
rynku bez wchodzenia w interakcję z otoczeniem zewnętrznym, bez budowania
relacji z przedstawicielami innych firm i osobami prowadzącymi działalność
gospodarczą lub świadczących usługi w innej formule prawnej, bez ciągłych
kontaktów pracowników z innymi osobami, więc w tym przypadku uzasadnionym
interesem jest samo prowadzenie działalności gospodarczej zgodnie z zasadami
wolności gospodarczej przez osoby będące właścicielami spółki. Administrator
danych posiada również prawnie uzasadniony interes zarówno w dochodzeniu swoich
praw jak i w obronie przed niesłusznymi roszczeniami podniesionymi względem
Spółki. Czynności związane z dochodzeniem i obroną przed roszczeniami są
podstawowymi czynnikami wspierającymi prowadzenie działalności gospodarczej, a
więc czynności takie mają pokrycie w Art. 16 Europejskiej Karty Praw Podstawowych.
Poza administratorem dostęp do danych
mogą mieć wyłącznie firmy serwisujące oprogramowanie służące do obsługi
rachunków lub podmioty do tego upoważnione na podstawie innych przepisów (np.
izba skarbowa, radcy prawni lub rewidenci finansowi).
Kontakt do kontrahentów lub ich
pracownikach, zwłaszcza jeśli są oni naszymi klientami, może w trybie
powierzenia zostać przekazany naszym podwykonawcom.
Wizerunek kontrahentów będących
wykonawcami w trakcie imprez w klubie Wytwórnia może zostać wykorzystany do
opracowania relacji z tych wydarzeń. Wówczas może on zostać ujawniony szerokiej
grupie odbiorców w tym ogólnodostępny dla użytkowników internetu.
Stosownie do przepisów art. 86 § 1
Ordynacji podatkowej, podatnicy przechowują księgi podatkowe i związane z ich
prowadzeniem dokumenty do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania
podatkowego. Przy czym zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat,
licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku
(por. art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej). Oznacza to więc, że podatnicy są
zobowiązani do przechowywania ksiąg podatkowych oraz związanych z ich
prowadzeniem dokumentów i ewidencji (na przykład dla celów VAT) przez 5 lat,
licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku.
Termin przechowywania może zostać wydłużony w przypadku, gdy bieg terminu
przedawnienia zobowiązania podatkowego nie rozpocznie się, ulegnie zawieszeniu bądź
zostanie przerwany (zob. art. 68 – 71 Ordynacji podatkowej).
Dane osób kontaktowych ze strony
klientów będziemy przechowywali w czasie obowiązywania umowy, do czasu
wniesienia przez nich sprzeciwu lub uzyskaniu od klienta informacji o zmianie
osoby kontaktowej. Inne dane są przetwarzane do czasu osiągniecia celu
przetwarzania (np. zakończenia projektu), a gdy osiągnięcie celu przetwarzania
danych osobowych nie jest procesem, który można zakończyć w konkretnym terminie
dane z tego zbioru są przetwarzane do czasu, w którym osoba której dane dotyczą
wniesie sprzeciw dotyczący przetwarzania danych lub dane te z innego powodu
staną się nieprzydatne do osiągnięcia celu w którym zostały zebrane.
Osoby których dane dotyczą mają prawo
do żądania od FILM HOTEL Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych i
żądania ich sprostowania lub w uzasadnionych przypadkach zgłoszenia sprzeciwu
lub ograniczenia przetwarzania.
Podczas składania wniosku o
ograniczenie przetwarzania należy wskazać powód ograniczenia. Zgodnie z RODO
ograniczenie przetwarzania może mieć miejsce jedynie w kilku przypadkach:
Dotyczy ono sytuacji, gdy dane nie są
już niezbędne do osiągnięcia celów, w których zostały zebrane.
Z powyższych praw kontrahenci mogą
skorzystać składając wniosek poprzez dowolny kanał komunikacji. W ciągu
miesiąca FILM HOTEL Sp. z o.o. poinformuje o sposobie załatwienia sprawy lub o
konieczności przedłużenia tego terminu maksymalnie o kolejne dwa miesiące (np.
z powodu skomplikowanego charakteru żądania lub dużej liczby zgłoszeń).
FILM HOTEL Sp. z o.o. nie poddaje
danych kontrahentów zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu,
które mogłoby wywoływać wobec nich skutki prawne lub istotnie na nich wpływać
Konieczność zbierania danych osobowych
kontrahentów w celu prowadzenia rozliczeń wymagane jest przez Art. 106e ustawy
o VAT i Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie
wystawiania faktur rozszerzone o inne informacje, które są pomocne w obsłudze
FV np. dane kontaktowe i informacje dotyczące sposobów płatności.
W pozostałych przypadkach podanie
danych nie jest obowiązkowe, lecz może być niezbędne do realizacji umów B2B.
W celu budowania pozytywnych relacji i
zaprezentowania naszego hotelu jako obiektu ciekawego, organizującego
atrakcyjne wydarzenia, w trakcie imprezy będą wykonywane zdjęcia lub nagrywane
filmy.
Powstałe w ten sposób materiały mogą
być rozpowszechniane (również w internecie). W tej sytuacji Podstawą prawną
będzie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, a wizerunek będzie mógł być rozpowszechniany
w oparciu o zapisy art. 81 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach
pokrewnych mówiący w zdaniu drugim, że w braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie
nie jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
Wizerunek może zostać ujawniony
użytkownikom internetu, użytkownikom naszego Fanpage, Instagramu, a także
firmom administrującym portalami, na których materiały się ukażą.
Fanpage spółki i profil na Instagramie
klubu Wytwórnia jest prowadzony na platformie zarządzanej przez spółkę Meta Ireland.
Międzynarodowy charakter spółki powoduje potencjalnie możliwy transfer danych
poza EOG. Podstawą takiego transferu jest przystąpienie spółki do programu Data
Privacy Framework zapewniającego odpowiedni poziom bezpieczeństwa danych
zgodnie z art. 45 ust. 1 RODO. Więcej informacji można uzyskać na stronie: https://www.dataprivacyframework.gov/s/participant-search/participant-detail?id=a2zt0000000GnywAAC&status=Active
Podobnie wygląda sytuacja ze spółką
Google, która jest właścicielem portalu Youtube, na którym mogą być
prezentowane materiały Video. Również w tym przypadku międzynarodowy charakter
spółki powoduje potencjalnie możliwy transfer danych poza EOG. Podstawą takiego
transferu jest przystąpienie spółki do programu Data Privacy Framework
zapewniającego odpowiedni poziom bezpieczeństwa danych zgodnie z art. 45 ust. 1
RODO. Więcej informacji można uzyskać na stronie: https://www.dataprivacyframework.gov/s/participant-search/participant-detail?id=a2zt000000001L5AAI&status=Active
Dane osobowe przetwarzane są w celu
dostarczenia newslettera przekazującego informacje związane z działalnością
klubu Wytwórnia.
Podstawa prawna przetwarzania:
Podstawą prawną do przetwarzania
danych osobowych w celach związanych z newsletterem jest Art. 6 ust. 1 lit. a
RODO czyli Państwa zgoda.
Państwa dane będą przetwarzane jedynie
w czasie obowiązywania Państwa zgody na przetwarzanie danych w tym celu.
Dobrowolność podania danych, wycofanie zgody:
Podanie danych osobowych jest
dobrowolne, jednak jest warunkiem dostarczenia newslettera. Państwa zgoda może
zostać wycofana w dowolnym momencie, jednak przetwarzanie, które miało miejsce
przed wycofaniem zgody pozostanie zgodne z prawem.
Prawa osób, których dane dotyczą:
Mają Państwo prawo do dostępu,
sprostowania swoich danych osobowych, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do
usunięcia danych osobowych, jeśli dane nie są już niezbędne do celów, w których
zostały zebrane lub dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem lub dane
osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego
przewidzianego w prawie Unii lub prawie krajowym.
Państwa dane nie będą udostępniane
innym podmiotom, chyba, że wykażą się one podstawą prawną (na przykład w
zakresie porządku publicznego). Do bazy danych dostęp ma również dostawca
oprogramowania Sare.
Cel przetwarzania
danych:
Dane osobowe Uczestników konkursu
przetwarzane są w celu prowadzenia konkursu, a więc realizacji umowy łączącej w
tym zakresie Film Hotel z uczestnikami konkursu.
Podstawa
prawna przetwarzania:
Podstawą prawną do przetwarzania
danych osobowych w celach związanych organizacją i przeprowadzeniem konkursu
jest więc Art. 6 ust. 1 lit. b RODO czyli wywiązanie się z umowy, a w
kwestiach związanych z nagrodami od których należy odprowadzić podatek również
litera c, czyli konieczność przetwarzania w celu wypełnienia obowiązku prawnego
związanego z przepisami skarbowymi.
Państwa dane będą przetwarzane jedynie
w czasie trwania konkursu, lecz w określonych sytuacjach dane zwycięzców mogą
być przechowywane w terminie przewidzianym w przepisach skarbowych. Wynika to z
art. 30 ust. 1 pkt 2 i 21 ust. 1 pkt 68 i ustawy o PIT. Ostatecznie zostaną one
również usunięte po upłynięciu pięciu lat od zakończenia roku, w którym
odprowadzony został podatek.
Podanie Państwa danych jest
dobrowolne, jednakże ze względu na charakter konkursu i jego organizację
(kwestie skarbowe związane z nagrodami itp.), ich niepodanie może być przyczyną
do nieuwzględnienia Państwa wśród uczestników.
Prawa
osób, których dane dotyczą:
Osoby których dane dotyczą mają prawo
do żądania od Film Hotel sp. z o.o. dostępu do danych osobowych które ich
dotyczą, sprostowania danych a w określonych sytuacjach również usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i
przenoszenia danych.
Państwa dane nie będą udostępniane
innym podmiotom, chyba, że wykażą się one podstawą prawną (na przykład w
zakresie porządku publicznego czy kontroli skarbowej).
Dane osobowe, które przetwarzamy w
zakresie serwisów internetowych przetwarzane są w celu:
1. Podejmowania
działań marketingowych (tylko w przypadku wyrażenia stosownej zgody), w tym w
szczególności w celu przesyłania na podany adres poczty e-mail informacji
handlowych drogą elektroniczną oraz innych przepisów prawa powszechnie
obowiązującego i udzielania odpowiedzi na zapytania użytkowników kierowane przy
użyciu formularza kontaktowego
2. Administrowania
stroną internetową
W tej części Polityki prywatności
opisane zostaną zasady przetwarzania danych osobowych w zakresie administrowania
stroną internetową.
Podstawę prawną przetwarzania tych
danych stanowi Art. 6 Ust. 1 lit. a RODO. Przetwarzanie odbywa się w oparciu o
zgodę osoby, której dane dotyczą. Zgodę tą można odwołać w dowolnym momencie,
jednocześnie pozostanie zgodne z prawem przetwarzanie, którego dokonano na
podstawie zgody przed jej wycofaniem. Wyjątkowo w przypadku wypełnienia
formularza przystąpienia do Klubu wytwórnia lub wystąpienia o akredytację
dziennikarską mają zastosowanie inne podstawy prawne.
Podanie danych osobowych (w tym w
zakresie wyrażenia zgody na obsługę ich w ramach cookies) jest dobrowolne,
jednakże brak zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych może
uniemożliwić nam świadczenie usług oraz przyjmowanie zgłoszeń w serwisach
internetowych, tak więc podanie danych w niektórych przypadkach może okazać się
konieczne do pełnego ich wykorzystania.
Przekazując nam swoje dane osobowe użytkownik
ma prawo wglądu do nich, prawo żądania ich aktualizacji oraz w niektórych
sytuacjach prawo sprzeciwu, żądania ograniczenia ich przetwarzania, usunięcia
lub przenoszenia.
Administrator nie ujawnia danych
podmiotom zewnętrznym.
Administrator stosownie do przepisów dotyczących
komunikacji elektronicznej i świadczenia usług drogą elektroniczną informuje,
iż w ramach Serwisów korzysta z technologii plików tzw. „cookie".
Podczas korzystania z Serwisów na
urządzeniu końcowym (komputerze, smartfonie, tablecie itp.) zapisywane są
niewielkie pliki (w szczególności tekstowe), zawierające informacje niezbędne
do prawidłowego korzystania ze strony administratora tzw. pliki cookie. Dzięki
zapisaniu tych plików na urządzeniu użytkownika możliwe jest m. in.
zapamiętanie danych logowania, dzięki czemu użytkownik nie musi każdorazowo
wpisywać loginu i hasła czy dostosowanie treści strony do zainteresowań
użytkownika. Pliki cookie służą także do zbierania danych statystycznych
Serwisu, celem dopasowania Serwisu do preferencji użytkowników.
Pliki te nie są w żaden sposób
szkodliwe dla urządzenia i nie zmieniają jego ustawień ani ustawień
zainstalowanego na nim oprogramowania. Odczytanie zawartości tych plików
możliwe jest jedynie przez serwer, który je utworzył.
Warunkiem działania “cookie” zawsze
jest ich akceptacja przez przeglądarkę użytkownika oraz nieusuwanie ich z
dysku. Poprzez zmianę ustawień przeglądarki komputera, którą jest
wykorzystywana do odwiedzania naszych Serwisów, użytkownik może wykasować lub
zablokować pliki „cookie". Większość przeglądarek internetowych ma
domyślnie ustawione zezwolenie na używanie plików cookie.
Przy pierwszej wizycie na stronie https://wytwornia.pl
użytkownik jest informowany o używaniu plików cookie. Jeśli
ustawienia przeglądarki na to pozwolą – będziemy z nich korzystali.
Film Hotel
Sp. z.o.o – Administrator strony www.wytwornia.pl wykorzystuje tylko jeden typ
plików cookies: cookies sesyjne. Są one przechowywane na urządzeniu i pozostają
tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Po zakończonej sesji
zapisane informacje są trwale usuwane z pamięci urządzenia. Cookies sesyjne
służą do poprawnego wyświetlania treści zawartych na stronach internetowych.
Zgodę tą
możecie Państwo odwołać w dowolnym momencie poprzez zmianę ustawień w Państwa przeglądarce.
Wycofanie zgody odbywa się poprzez zarządzanie plikami cookies, np.:
W
przeglądarce Internet Explorer:
Zarządzać
plikami cookies można klikając w „narzędzia” później „opcje internetowe” i
„prywatność”. Następnie w obszarze „Ustawienia” należy przesunąć suwak do
najwyższego położenia, aby zablokować wszystkie pliki cookies lub do
najniższego położenia, aby zezwolić na wszystkie pliki cookies, a następnie
kliknij przycisk OK.
W
przeglądarce Firefox:
Aby
zdefiniować poziomy ochrony przed śledzeniem i inne preferencje w zakresie
plików cookies należy kliknąć w „narzędzia” („ustawienia”) i „prywatność”.
W
przeglądarce Chrome:
Zdefiniować
poziomy ochrony przed śledzeniem i inne preferencje w zakresie plików cookies w
tej przeglądarce można klikając „ustawienia” i „prywatność i bezpieczeństwo”.
Znajdą tu Państwo szerokie możliwości dostosowania ustawień prywatności i
akceptowania plików cookies przez przeglądarkę.
W
przeglądarce Opera:
Aby
zarządzać cookies należy kliknąć przycisk „Opera” następnie „ustawienia”
później „preferencje” i „zaawansowane” / „ciasteczka” Należy zaznaczyć
odpowiednią opcję, w zależności of preferencji.
W
przeglądarce Safari:
Menu do
zarządzania prywatnością (śledzeniem w internecie i obsługą plików cookies)
można otworzyć klikając w „preferencje” i „prywatność”.
W
przeglądarce Edge:
Należy
kolejno kliknąć „Ustawienia i nie tylko” następnie „Ustawienia” i „Prywatność,
wyszukiwanie i usługi”. Można tu zdefiniować zasady korzystania z cookies a w
obszarze „Wyczyść dane przeglądania” można wybrać, co ma być czyszczone przy
każdym zamknięciu przeglądarki.
W celu
określenia poziomu swojej prywatności w internecie można również użyć ustawień
przeglądarki lub dodatków wydanych przez jej producenta, np.
Mozillę: https://support.mozilla.org/pl/kb/jak-zatrzymac-sledzenie-przez-strony-internetowe
lub z
narzędzi przygotowanych przez firmy zbierające informacje z plików cookies:
Facebook: Container https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/facebook-container/
Google: https://support.google.com/chrome/answer/2790761?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl&oco=1
Internauci
mogą dowolnie zarządzać stosowanymi plikami cookies. Należy jednak pamiętać, że
zablokowanie "ciasteczek" może wiązać się z ograniczonym dostępem lub
całkowitym brakiem dostępu do usług na stronach internetowych.
Podstawą prawną do przetwarzania
danych osobowych w zakresie realizacji kontaktów służbowych w celach innych niż
wywiązanie się z obowiązków prawnych lub realizacja postanowień umownych jest
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO czyli realizacja naszych prawnie uzasadnionych celów.
Administrator nie ma możliwości
funkcjonowania na rynku bez wchodzenia w interakcję z otoczeniem zewnętrznym,
bez budowania relacji z klientami, przedstawicielami innych firm, bez ciągłych
kontaktów pracowników z innymi osobami fizycznymi, więc w tym przypadku
uzasadnionym interesem jest samo prowadzenie działalności gospodarczej zgodnie
z zasadami wolności gospodarczej przez osoby będące właścicielami spółki, co
jest zbieżne z realizacją podstawowych praw oraz wolności zapisanych w
Europejskiej Karcie Praw Podstawowych (Artykuł 16 Karty).
Nie przewidujemy ujawniania takich
danych. Ujawnienie naszej korespondencji, a co za tym idzie danych osobowych
może mieć miejsce w wypadku wystąpienia do nas z adekwatnym wnioskiem i
upoważnieniem przedstawicieli służb upoważnionych do takiego żądania po
powołaniu się przez nich na odpowiednią podstawę prawną.
Dane są przetwarzane do czasu
osiągniecia celu przetwarzania (np. zakończenia projektu, wyjaśnienia sprawy,
udzielenia odpowiedzi itp.), a gdy osiągnięcie celu przetwarzania danych
osobowych nie jest procesem, który można zakończyć w konkretnym terminie dane
są przetwarzane do czasu, w którym osoba której dane dotyczą wniesie uzasadniony
sprzeciw dotyczący przetwarzania danych lub dane te staną się bezużyteczne. W
sytuacjach, w których korespondencja może dotyczyć sporów lub dochodzenia
roszczeń przez którąkolwiek ze stron czas archiwizacji korespondencji może
zostać wydłużony do czasu przedawnienia okresu dochodzenia roszczeń wskazanego
w przepisach Kodeksu Cywilnego.
Osoby, których dane dotyczą mają prawo
do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, do
sprostowania danych, a w uzasadnionych przypadkach do wniesienia sprzeciwu lub
żądania ograniczenia przetwarzania.
W zakresie prowadzenia korespondencji
nie ma miejsca automatyczne podejmowanie decyzji, która wywołuje wobec osób
fizycznych skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.
Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych przetwarzanych
podczas rozmów telefonicznych jest zazwyczaj konieczność realizacji postanowień
umownych w zakresie realizacji usług hotelarskich na przykład realizacja
rezerwacji. W innych celach niż wywiązanie się z obowiązków umownych lub
prawnych, podstawą prawną przetwarzania jest realizacja innych prawnie
uzasadnionych interesów Administratora.
Państwa dane będą przetwarzane do czasu osiągniecia celu
przetwarzania (np. wyjaśnienia sprawy, udzielenia odpowiedzi, finalizacji
usługi itp.) a gdy osiągnięcie celu przetwarzania danych osobowych nie jest
procesem, który można zakończyć w konkretnym terminie dane są przetwarzane do
czasu, w którym osoba której dane dotyczą wniesie sprzeciw dotyczący
przetwarzania danych lub dane te staną się bezużyteczne. W sytuacjach, w
których rozmowa może dotyczyć sporów lub dochodzenia roszczeń przez którąkolwiek
ze stron czas archiwizacji korespondencji może zostać wydłużony do czasu
przedawnienia okresu dochodzenia roszczeń wskazanego w przepisach Kodeksu
Cywilnego.
Osoby, których dane dotyczą mają prawo do żądania od
Administratora dostępu do swoich danych osobowych, do sprostowania danych, a w
uzasadnionych przypadkach do wniesienia sprzeciwu, skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub żądania
ograniczenia przetwarzania.
Dane które są przetwarzane podczas
administrowania fanpage to w przypadku osób niezarejestrowanych anonimowe dane
statystyczne, a przetwarzanie przez nas tych informacji nie wymaga
zidentyfikowania osoby, której dane dotyczą.
Dane osobowe osób, które przeglądają,
komentują, polubiły, obserwują lub udostępniły fanpage lub Instagram klubu
Wytwórnia albo jego poszczególne elementy (na przykład pojedyncze posty),
przetwarzane są w celu promowania materiałów, informowania o zagadnieniach związanych
z naszą działalnością, nawiązania pozytywnych relacji i umożliwienia łatwego
kontaktu z administratorem.
Podstawą prawną do przetwarzania
danych osobowych w zakresie prowadzenia konta na Instagramie i fanpage na
portalu Facebook (w tym organizowania konkursów) jest Art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
czyli prawnie uzasadniony interes administratora.
Dane osobowe gromadzone są wyłącznie
dla celów związanych z tworzeniem przyjaznej atmosfery wokół klubu Wytwórnia, w
tym organizacji konkursów, a więc realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora
i realizacji przepisów prawa, które mogą się z tym wiązać. Podstawą prawną jest
w niektórych przypadkach również Art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Administrator danych posiada prawnie
uzasadniony interes w budowaniu pozytywnych relacji ze swoimi odbiorcami.
Interesy te są zbieżne z interesem szerszej społeczności jaką są osoby, które
korzystały już z usług administratora i mogą jeszcze kiedyś chcieć z nich
skorzystać, zwłaszcza, że na fanpage administrator przesyła również wiadomości
o możliwości skorzystania z usług na warunkach promocyjnych, które są dla
potencjalnych klientów atrakcyjniejsze niż te standardowe. Czynności związane z
budową marki, tworzeniem przyjaznej atmosfery wokół swojego przedsiębiorstwa są
podstawowymi czynnikami wspierającymi prowadzenie działalności gospodarczej, a
więc czynności takie mają pokrycie w Art. 16 Europejskiej Karty Praw
Podstawowych.
W przypadku osób zarejestrowanych
zgodnie z Regulaminami portali Facebook i Instagram informacje te są poszerzone
o odnośniki do profili osób, które mając konto samodzielnie weszły w
jakąkolwiek interakcję z naszymi fanpage. Źródłem informacji mogą więc być
zarówno sami użytkownicy fanpage jak i portale Facebook i Instagram.
W celu zapewnienia możliwie
najwyższego poziomu bezpieczeństwa informacji dotyczących użytkowników naszego
fanpage poprzez dopełnienie wszystkich zasad i kodeksów dobrych praktyk branży
internetowej, imieniu administratora czynności związane z przetwarzaniem danych
na potrzeby prowadzenia fanpage mogą zostać powierzone profesjonalnej agencji
reklamowej.
W przypadku uczestników konkursów, gdy
wartość nagród kwalifikuje je do odprowadzenia podatku, dostęp do danych będzie
miała również izba skarbowa.
Informacja o tym, że i w jaki sposób
użytkownik wchodzi w interakcję z naszym Fanpage lub kontem na Instagramie może
być więc przetwarzana również przez spółkę Facebook, Inc. z siedzibą w 1601
Willow Road Menlo Park, California 94025. Międzynarodowy charakter spółki
powoduje potencjalnie możliwy transfer danych poza EOG. Podstawą takiego
transferu jest przystąpienie spółki do programu Data Privacy Framework
zapewniającego odpowiedni poziom bezpieczeństwa danych zgodnie z art. 45 ust. 1
RODO. Więcej informacji można uzyskać na stronie: https://www.dataprivacyframework.gov/s/participant-search/participant-detail?id=a2zt0000000GnywAAC&status=Active.
Ze względu na swoją specyfikę związaną
z osiągnięciem celu przetwarzania danych, pewne informacje o działaniu konta na
Facebooku lub Instagramie w tym o interakcjach z innymi użytkownikami mogą być
przechowywane w nieokreślonym czasie.
Zasadniczo przetwarzanie informacji
dotyczących konkretnych zalogowanych użytkowników ma miejsce do czasu wycofania
się ich z interakcji z fanpage lub naszym kontem na Instagramie, wprowadzenia
odpowiednich zmian w ustawieniach prywatności swojego profilu lub usunięcie
przez administratora np. z grona fanów.
Dane dotyczące uczestników konkursów
przechowywane są tylko do zakończenia konkursu, wyłonienia zwycięzcy i
przekazania nagrody. Dane zwycięzców konkursów, w których wartość nagród
kwalifikuje je do odprowadzenia podatku Adekwatność zbierania dodatkowych
danych przechowywane są zgodnie z przepisami skarbowymi.
Użytkownicy mają prawo do żądania od administratora
dostępu do danych osobowych które ich dotyczą, sprostowania danych, a w
uzasadnionych przypadkach ograniczenia przetwarzania, złożenia sprzeciwu i
żądania ich usunięcia.
W sytuacjach w których przetwarzanie
nie wymaga zidentyfikowania osoby, której dane dotyczą, Film Hotel Sp. z o.o.
nie zachowuje, nie uzyskuje ani nie przetwarza dodatkowych informacji w celu
zidentyfikowania osoby wyłącznie po to, aby zrealizować jej prawa. W takim
przypadku nie mają zastosowania art. 15 – 20 Rozporządzenia.
Korzystanie z Fanpage, a więc
ujawnianie jakichkolwiek informacji o sobie jest całkowicie dobrowolne, a ich
zakres zależy wyłącznie od użytkownika, sposobu korzystania z fanpage i
ustawień prywatności jego profilu.
Celem wprowadzenia monitoringu na
terenie zarządzanym przez Film Hotel Sp. z o.o. jest rejestracja zdarzeń w
zakresie zagrożenia dla osób, mienia, wykrycia i rejestracji wykroczeń i
przestępstw.
Podstawą prawną do przetwarzania
danych osobowych jest Art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Administrator danych posiada prawnie
uzasadniony interes w zapewnieniu bezpieczeństwa fizycznego osób znajdujących
się na terenie należącym do niego. Interesy te są zbieżne z interesem szerszej
społeczności jaką są osoby przebywające na terenie należącym do administratora
i mają pokrycie w Europejskiej Karcie Praw Podstawowych (zwanej ‘Kartą’)
oraz Europejskiej Konwencji Praw Człowieka (‘EKPCz’) np. prawo do wolności oraz
bezpieczeństwa (Artykuł 6 Karty oraz artykuł 5 EKPCz), lub prawo własności
(Artykuł 17 Karty oraz artykuł 1 Protokołu nr do EKPCz).
Dane z monitoringu mogą zostać
ujawnione innym podmiotom (np. Policji) na podstawie odrębnych przepisów prawa,
a także podmiotom działającym w naszym imieniu, np. firmie ochroniarskiej.
Dane z monitoringu przechowywane są do
30 dni
Osoba zarejestrowana przez system
monitoringu ma prawo do dostępu do danych osobowych o ile nie narusza to praw i
wolności innych osób. Przekazanie nagrania osobie prywatnej może więc mieć
miejsce jedynie w sytuacji, gdy jest ona podmiotem przetwarzanych danych i
przekazanie to nie grozi ujawnieniem danych innych osób.
W sytuacjach, gdy zgłasza się osoba
celem sprawdzenia kto dokonał czynów, których skutkiem była szkoda na rzecz
występującej osoby, proszona jest ta osoba o złożenie na przykład na policji
lub w prokuraturze zgłoszenia o popełnieniu (podejrzeniu popełnienia)
przestępstwa. Nagrania mogą zostać przekazane dopiero na wniosek tych służb o
ile uznają one takie udostępnienie za zasadne.
Celem przetwarzania danych osobowych
osób posiadających karty parkingowe jest umożliwienie korzystania z parkingu
(realizacja umowy zawartej między użytkownikiem a właścicielem parkingu poprzez
obustronne zaakceptowanie postanowień Regulaminu), kontakt z właścicielem
pojazdu w sytuacji, gdyby został zaparkowany w sposób naruszający przepisy lub
regulamin parkingu (np. zablokowanie drogi przeciw pożarowej), ewentualne
dochodzenie roszczeń i obrona przed nimi. Podstawą prawną do przetwarzania
danych osobowych w tym zakresie jest Art. 6 ust. 1 lit. b i f Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(dalej Rozporządzenia).
Administrator danych ma prawnie
uzasadniony interes do przetwarzania danych osobowych użytkowników przestrzeni
przez niego zarządzanej w zakresie jaki może być konieczny do zapewnienia
bezpieczeństwa ludzi i mienia (np. w związku z koniecznością zapewnienia
dostępu służb ratowniczych do infrastruktury) lub w zakresie dbałości o
zapewnienie funkcjonalności przestrzeni, do której użytkownicy parkingów mają
dostęp (np. w sytuacji gdy zaparkowany pojazd uniemożliwia dostawę towaru lub
rozładunek sprzętu na potrzeby wykonywania innej działalności). Dotyczy
przetwarzania danych kontaktowych w celu powiadomienia właściciela pojazdu, że
jest on zaparkowany w sposób nieprawidłowy.
Administrator danych posiada prawnie
uzasadniony interes zarówno w dochodzeniu swoich praw jak i w obronie przed
niesłusznymi roszczeniami podniesionymi względem Spółki. Czynności związane z
dochodzeniem i obroną przed roszczeniami są podstawowymi czynnikami
wspierającymi prowadzenie działalności gospodarczej, a więc czynności takie
mają pokrycie w Art. 16 Europejskiej Karty Praw Podstawowych. Jednocześnie
Film Hotel Sp. z o.o. udostępnia dane
użytkowników kart parkingowych wykonawcy systemu parkingowego celem
skonfigurowania w prawidłowy sposób systemu informatycznego obsługującego
proces korzystania z parkingów.
Dane przetwarzane są w czasie ważności
karty parkingowej i w terminie 6 miesięcy po ustaniu jej ważności. W
uzasadnionych przypadkach okres ten może się wydłużyć na czas dochodzenia
roszczeń.
Osoby których dane dotyczą mają prawo
do żądania od Film Hotel Sp. z o.o. dostępu do danych osobowych które ich
dotyczą, sprostowania i przeniesienia danych, a w uzasadnionych przypadkach do
żądania ograniczenia ich przetwarzania. Mają również prawo do wniesienia skargi
do organu nadzorczego.
Obowiązek podania danych osobowych nie
wynika bezpośrednio z przepisów prawa, jednakże jest niezbędne do osiągnięcia
celu przez administratora.
Film Hotel Sp. z o.o. nie poddaje
danych osób korzystających z parkingów zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w
tym profilowaniu, które mogłoby wywoływać wobec nich skutki prawne lub istotnie
na nich wpływać.
Podstawą prawną do przetwarzania
danych osobowych w zakresie obrony i dochodzenia roszczeń jest Art. 6 ust. 1
lit. f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE.
Administrator danych posiada prawnie
uzasadniony interes zarówno w dochodzeniu swoich praw jak i w obronie przed
niesłusznymi roszczeniami podniesionymi względem Spółki. Czynności związane z
dochodzeniem i obroną przed roszczeniami są podstawowymi czynnikami
umożliwiającymi prowadzenie działalności gospodarczej, a więc czynności takie
mają pokrycie w Art. 16 Europejskiej Karty Praw Podstawowych.
Kancelaria radcy prawnego, instytucje
związane z wymiarem sprawiedliwości i firmy działające na rynku dochodzenia
roszczeń i odzyskiwania wierzytelności.
Dane są przechowywane do czasu
przedawnienia okresu dochodzenia roszczeń wskazanego w przepisach Kodeksu
Cywilnego. Przepis art. 118 Kodeksu Cywilnego ustala ogólny termin
przedawnienia na 6 lat.
Osoby, których dane przetwarzamy w
celu obrony lub dochodzenia roszczeń mają prawo dostępu do swoich danych i w
razie konieczności ich sprostowania.
W zakresie dochodzenia lub obrony
roszczeń nie ma miejsca automatyczne podejmowanie decyzji, która wywołuje wobec
osób fizycznych skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa
Dane osobowe kandydatów na pracowników przetwarzane są w celu prawidłowego i zgodnego z prawem prowadzenia akcji rekrutacyjnych, podjęcia działań przed zawarciem umowy pomiędzy ADO a kandydatem na pracownika. Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych jest więc Art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej Rozporządzenia).
Odbiorcami danych osobowych mogą być nasi partnerzy biznesowi zaangażowanie w akcje rekrutacyjne (w tym agencje pośrednictwa pracy).
Dane kandydatów na pracowników będą przetwarzane w okresie prowadzonej rekrutacji, chyba, że w sytuacji, gdy nie zostanie podpisana umowa pomiędzy ADO i kandydatem obie strony wspólnie ustalą, że ADO ma zachować dane do kolejnej akcji rekrutacyjnej na stanowisko, na które może interesować kandydata.
Kandydaci mają prawo do żądania od ADO dostępu do danych osobowych które ich dotyczą, sprostowania danych, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i przenoszenia danych. Mają również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Zasadność zbierania danych kandydatów na pracowników wynika z Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika z późniejszymi zmianami.
ADO nie poddaje danych kandydatów na pracowników zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, które mogłoby wywoływać wobec nich skutki prawne lub istotnie na nich wpływać.
Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich ADO jest zobligowany do uzyskania informacji czy osoby zatrudniane figurują w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym i do uzyskania informacji na temat zatrudnianej osoby z krajowego rejestru karnego. W tym przypadku podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. B i C w powiązaniu z art. 10 RODO.
Film Hotel Sp. z o.o. z siedzibą w
Łodzi przy ulicy Łąkowej 29.
Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony
Danych. Jest nim p. Przemysław Siembida, z którym osoby, których dane dotyczą
mogą się skontaktować w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych poprzez
adres e-mail: iod@doubletreelodz.pl.
Osoby, których dane dotyczą mają prawo
do zgłaszania skarg do organu nadzoru w przypadku niesatysfakcjonującego
załatwienia sprawy przez administratora danych osobowych.
Więcej informacji o tym, jak działają pliki
cookie, do czego służą, znaleźć można na stronie Związku Pracodawców Branży
Internetowej IAB Polska: www.wszystkoociasteczkach.pl
Aby zmienić swoje ustawienia dotyczące
reklamy behawioralnej można skorzystać ze strony: http://www.youronlinechoices.com/pl/twojewybory
Firmy wymienione w linku należą do
grona dostawców, którzy współpracując z wydawcami stron internetowych przy
zbieraniu i przetwarzaniu informacji dostarczają reklamy behawioralnej online.
Można użyć przycisków do zmiany swoich
ustawień dotyczących reklamy behawioralnej. Można włączyć lub wyłączyć
wszystkie firmy albo zmienić ustawienia dla poszczególnych z nich. Klikając
przycisk ‘i’ mogą Państwo dowiedzieć się więcej o samej firmie, jak i
ustawieniach reklamy behawioralnej w przeglądarce internetowej, której Państwo
używają.
W celu określenia poziomu swojej
prywatności w internecie można również użyć ustawień przeglądarki lub dodatków
wydanych przez jej producenta, np.
Mozillę: https://support.mozilla.org/pl/kb/jak-zatrzymac-sledzenie-przez-strony-internetowe
lub z narzędzi przygotowanych przez
firmy zbierające informacje na nasz temat:
https://support.google.com/chrome/answer/2790761?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl&oco=1