Koncert Piff Paw „Dżdżownica na karuzeli” to piosenki, które rozśmieszą zarówno dzieci jak i dorosłych. Zabiorą na latającym dywanie w krainę wyobraźni, rozhuśtają swingiem i bluesem, zaproszą na muzyczną trampolinę szaleństw przy akompaniamencie nieznanych dotąd instrumentów. Piff Paw zagra i zaśpiewa o tym, co dzieci kochają najbardziej: o rowerach, kąpielach w pianie, kasztanowych ludzikach i żołędziowych konikach, o dżdżownicach, które wychodzą się bawić w deszczowy dzień. Zachęcą do tworzenia własnych instrumentów. Na koncercie dozwolone jest śpiewanie na całe gardło, tańczenie i tulenie się do rodziców.
Piff-Paw tworzą:
Aga Kiepuszewska – głos, dzwonki
Nikola Kołodziejczyk – instrumenty klawiszowe, syntezator Moog’a
Kasia Białorucka – flet poprzeczny, flet altowy
Szymon Białorucki – puzon, baryton marszowy, syntezatory
Kasia Szetela-Pękosz – głos, skrzypce
Maciej Szczyciński – kontrabas
Michał Pękosz – instrumenty perkusyjne, handpany
Autorkami piosenek są Ela Madreiter (teksty) i Aga Kiepuszewska (muzyka), które w czasie pandemii połączyły siły, żeby stworzyć coś bliskiego zarówno dzieciom jak i dorosłym. Nikola Kołodziejczyk – kompozytor i aranżer, dostał misję specjalną zaaranżowania tych piosenek tak, by podobały się dzieciom najbardziej na świecie.
Ela Madreiter zadebiutowała w 1998 roku tomikiem wierszy „Zapach powietrza” nakładem Wydawnictwa Klubu Literackiego Centrum Kultury „Zamek” w Poznaniu. W roku 2005 ukazał się drugi, autorski zbiór wierszy “Drogi okrężne”. Publikowała m.in.: w czasopismach literackich Fraza i Akcent. Jest autorką dwujęzycznych tekstów piosenek do polsko-niemieckiej płyty „emigracja” dla Anny Nova. Zajmuje się również ilustracją, grafiką, instalacją i fotografią. Jest założycielką atelier dziecięcego Es klappt. Obok eksperymentalnej edukacji artystycznej dzieci jest autorką licznych książek dydaktycznych do nauki plastyki w szkole.
Aga Kiepuszewska jest absolwentką kierunków: dyrygentura chóralna oraz wokalistyka jazzowa. Studiowała również kompozycję i muzykę dawną w Conservatorio di Santa Cecilia w Rzymie. Pracowała z chórami dziecięcymi (K40 w podwarszawskim Komorowie), młodzieżowymi (Joyful Voice w Krakowie), jak również chórem gospel dla seniorów (Gospel Wings z Jaworzna).
Ma na swoim koncie dwie autorskie płyty „Silence” i „Fala”. Występowała w dużych formach wokalno-instrumentalnych: we współczesnej operze Pawła Mykietyn „Czarodziejska Góra”, w spektaklu muzyczno-baletowym „Kryptonim 27”, w oratorium Jerzego Satanowskiego w reżyserii Krystyny Jandy „Pamiętniki z powstania warszawskiego”. Ponadto wystąpiła w premierowych koncertach dzieł Nikoli Kołodziejczyka, m. in. „Koncercie Brzezińskim”,„Śpiewnikach domowych Moniuszki”, „Chord Nation”, Symfonii „Powrót do Macierzy”, „Balladach i romansach”.
Nikola Kołodziejczyk to absolwent kierunków: fortepian jazzowy oraz aranżacja i kompozycja. Zdobywca wielu nagród, m.in.: dwóch Fryderyków — Jazzowy Debiut Roku 2015 za suitę na orkiestrę jazzową „Chord Nation” i Jazzowy Album Roku 2016 za suitę „Barok Progresywny” z udziałem instrumentów ludowych, historycznych oraz improwizatorów. Wraz z Michałem Bryndalem i Maciejem Szczycińskim współtworzy Stryjo — trio poświęcone improwizowanym kompozycjom. Skomponował kilka koncertów instrumentalnych takich jak koncert fortepianowy dla Dominika Wani, koncert na puzon dla Barta van Liera, suitę na orkiestrę smyczkową AUKSO, trąbkę (Samuel Laser) i puzon (Tomasz Dąbrowski). Aranżacje orkiestrowe Nikoli można usłyszeć także na płycie „Czułe struny” Natalii Kukulskiej.
Fundacja Wytwórnia